Akceptuję pliki cookies.

W dniach od 21 do 28 września odbywała się 26 wymiana uczniowska ZSO w Łasku – Kolumnie ze szkołą Nicolas-Born-Schule w Dannenbergu. W sobotę rano ja i dziewięcioro innych uczniów wsiedliśmy do busa pod opieką pana Marcina Maliszaka i Włodzimierza Czernuszko gotowi ruszyć w daleką drogę.
Po wielogodzinnej jeździe dotarliśmy na miejsce. Powitani zostaliśmy przez niemieckich koordynatorów i rodziny, które miały przyjąć nas pod swój dach. Zostaliśmy rozdzieleni do odpowiednich osób i każdy z nas lekko zestresowany, ale podekscytowany pojechał do swojego tymczasowego domu.
Niedzielę spędziliśmy w rodzinach na poznawaniu się i łamaniu bariery językowej. Prawdziwe atrakcje zaczęły się w poniedziałek. Zebraliśmy się w szkole, a następnie udaliśmy się na spotkanie z zastępcą burmistrza p. Bernhardem Beitzem do ratusza. W szkole w ramach integracji odbyły się zajęcia plastyczne powiązane z przedstawieniem swojej osoby. Następnie zapewnione mieliśmy zwiedzanie Dannenberga z przewodnikiem, dzięki któremu poznaliśmy dokładniej historię miasteczka, w którym przyszło nam spędzić cały tydzień. Nie zabrakło oczywiście wieczornego spotkania całej grupy u jednej z rodzin, w której zatrzymał się nasz kolega.
Drugiego dnia czekała nas całodniowa wycieczka do Hamburga. Zobaczyliśmy tam przepiękny Kościół Św.Michała, gdzie wspięliśmy się na wysoką wieżę, z której rozciągał się wspaniały widok na całą okolicę. Skorzystaliśmy z czasu wolnego na zakup pamiątek. Później znaleźliśmy się w budynku nowoczesnej i niezwykle nastrojowej filharmonii, a ostatnim punktem zwiedzania była Miniaturowa Kraina Cudów, czyli największa makieta modelarstwa kolejowego na świecie. Odpowiednie światła, dokładność, dbałość o szczegóły i nietuzinkowe rozwiązania sprawiły, że owo miejsce wzbudziło we wszystkich bardzo pozytywne emocje.
Środa minęła nam w malowniczym Lünnenburgu, w którym bawiliśmy się wspaniale pomimo złej pogody. Odwiedziliśmy Muzeum Soli, gdzie polskojęzyczna Pani Przewodnik przeprowadziła z nami warsztaty i wtajemniczyła nas w tajniki wytwarzania „białego złota” na przestrzeni lat. Wiele czasu spędziliśmy również na spacerowaniu po okolicy i na odpoczynku w jednej z licznych kawiarni.
Najbardziej wyczekiwanym przez wszystkich dniem był czwartek. Całodniowy wyjazd do Berlina budził w nas wiele emocji i tym bardziej ucieszyliśmy się z ładnej pogody. Na miejscu rozpoczęliśmy od wjazdu na wysoką na ponad 300 metrów wieżę telewizyjną, gdzie mogliśmy sfotografować stolicę z góry i podziwiać widoki. Odbył się również rejs po Szprewie połączony z wykładem o historii mijanych miejsc. Punktem głównym wycieczki było zobaczenie Bramy Brandenburskiej i zrobienie pod nią grupowego zdjęcia na pamiątkę.
Ostatni dzień minął nam na zawodach sportowych, w których dobra zabawa ważniejsza była od rywalizacji (chociaż i tej nie zabrakło). Po zajęciach udaliśmy się do domów, a następnie wróciliśmy z całymi rodzinami na oficjalne pożegnanie w Jugendzentrum. Swoją obecnością zaszczycili nas pani dyrektor Miriam Steffen, pan dyrektor Reinhard Deegen, reprezentująca Gminę Zbiorową Elbtalaue p. Heike Mosel, niemieckie koordynatorki p. Steffi Jepp i p. Christiane Wöhlermann oraz p. Marc Wiezorek. Po krótkiej przemowie i posumowaniu całego tygodnia nastąpiło wymienienie się symbolicznymi prezentami i poczęstunek. Wieczorową porą w domu jednej z niemieckich koleżanek młodzież urządziła swoje własne, zdecydowanie mniej oficjalne, pożegnanie.
W sobotę rano przyszło nam wracać do Polski. Przytulaniom, wspólnym zdjęciom i śmiechom przez łzy nie było końca. Chociaż minął zaledwie tydzień zawarte między nami więzy przyjaźni sprawiły, że wejście do busa przeciągało się w nieskończoność. W końcu jednak nadszedł czas ostatni raz pomachać wszystkim zgromadzonym przez szybę i ruszyć w drogę do domu.
Wymiana nie tylko pomogła nam przełamać bariery językowe i poznać dokładniej zabytki Niemiec, ale przede wszystkim stanowiła wspaniałą przygodę i wyzwanie. Musieliśmy dopasować się do rodzin, które nas przyjęły i odnaleźć się w innej kulturze. Wsparcie i pomoc otaczały nas jednak ze wszystkich stron. Rodziny, opiekunowie i my – młodzi Polacy i Niemcy – sprawiliśmy, że tydzień spędzony wspólnie w Dannenbergu okazał się być szczęśliwy, a cudowne wspomnienia wspólnych chwil żyły będą przez długie lata.

Artykuł – Iga Salamaga, tegoroczna uczestniczka.
Zdjęcia – p. Marcin Maliszak

Naukę czas zacząć!!!


Święto Komisji Edukacji Narodowej w naszej szkole

  • den1
  • den2
  • den3
  • den4
  • den5
  • den6
  • den7
  • den8
  • den9
  • den9a
  • den9b
  • den9c

REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO

DLA UCZNIÓW KLAS I – IV

"By czytać się chciało, zakładkę zrób wspaniałą"

  1. Organizator konkursu:
    Biblioteka szkolna Szkoły Podstawowej im. I.J. Paderewskiego W Kolumnie
  2. Cele konkursu:
  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych,
  • współpraca biblioteki z wychowawcami klas
  • rozwijanie wyobraźni wśród dzieci
  • pobudzenie wrażliwości plastycznej i aktywności twórczej
  • dążenie do uzyskania sukcesu poprzez uczestnictwo w konkursie tematycznym
  • doskonalenie sprawności manualnych
  1. Zasady uczestnictwa:
  • Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas I-III Szkoły Podstawowej im. I. J. Paderewskiego w Kolumnie. W konkursie biorą udział chętni uczniowie klas I – IV. Zadaniem uczestników konkursu jest wykonanie jednostronnej zakładki książki. Praca może być wykonana dowolną techniką (rysunek, malarstwo, kolaż, techniki mieszane). Mogą być użyte dowolne materiały płaskie, nie niszczące i nie brudzące książek. Kształt pracy dowolny. Każdy uczestnik wykonuje tylko jedną pracę konkursową Na odwrocie każdej pracy należy umieścić następujące informacje: imię i nazwisko autora projektu , klasę .
  1. Czas trwania konkursu:

15.10.2018 – 15.11 .2018 r. – prace należy dostarczyć do dnia 15 listopada 2018 r. do biblioteki szkolnej. Prace zostaną umieszczone na wystawie w bibliotece i stają się jej własnością .

  1. Ocena uczestników konkursu:

Prace oceniać będzie komisja, w skład której wchodzą: nauczyciel bibliotekarz, nauczyciel plastyki oraz nauczyciel kl. II. Przy ocenie prac komisja będzie brała pod uwagę : pomysłowość, i estetykę.

Dla laureatów Konkursu Organizator przygotował nagrody. Ogłoszenie wyników nastąpi po 15 listopada.

 

Regulamin Szkolnego Konkursu Recytatorskiego

"GODNOŚĆ, WOLNOŚĆ, NIEPODLEGŁOŚĆ "

Z okazji 100 rocznicy ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI

1. Organizator konkursu:

   Bibliotekarz i nauczyciele języka polskiego uczący w klasach IV

2. Cele konkursu:

- upamiętnienie 100 rocznicy Odzyskania Niepodległości,

- kształtowanie uczuć patriotycznych,

- rozwijanie umiejętności recytatorskich,

-upowszechnienie znajomości polskiej poezji patriotycznej,

- rozwijanie zainteresowań poezją,.

3. Warunki uczestnictwa:

- w konkursie mogą wziąć udział uczniowie klas IV

- każdy uczestnik przygotowuje do recytacji jeden wiersz o tematyce patriotycznej,

- czas występu nie może przekraczać 5 minut

- chęć udziału należy zgłosić do 10 października do swojego nauczyciela języka polskiego

4. Przebieg konkursu:

Etap I

- klasowe eliminacje – przeprowadza je nauczyciel języka polskiego uczący w danej klasie – 29 października – do finału przechodzi 3 uczniów danej klasy, którzy okażą się najlepsi w eliminacjach wg następujących kryteriów oceny: dobór utworu, opanowanie pamięciowe tekstu, interpretacja wiersza, dykcja (sposób mówienia, poprawność wypowiedzi), ogólny wyraz artystyczny(naturalność wypowiedzi, rekwizyty)

Etap II

Szkolny finał – termin 6 listopada.

Podkategorie


                                                  logo politechnika lodzka    WFOŚiGW w Łodzi   logo bip